Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej

w przedszkolu i/lub szkole cz.1

Zaburzenie integracji sensorycznej to problem, z którym boryka się co raz więcej dzieci.
To zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej, ale nadal zbyt mało. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie dzieci, które nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak bardzo potrzebują stymulacji zupełnie obojętnej ich rówieśnikom. Jak zauważyć te trudności, jak je nazwać i gdzie szukać pomocy?

Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć na organizowanym przez nas szkoleniu.

 

Adresaci: Rady Pedagogiczne przedszkoli i szkół, pedagodzy, psychologowie,  nauczyciele wychowania przedszkolnego i szkół podstawowych

Prowadząca: mgr Izabela Krzemińska-Woźniak

Liczba godzin: 4 h ( 5 jednostek lekcyjnych)

Liczba miejsc: max. 20 osób


Cel: zdobycie elementarnej wiedzy na temat integracji sensorycznej i jej zaburzeń.

 

Plan szkolenia:

  1.  Integracja sensoryczna - główne założenia.

  2. „Niegrzeczne? Niezgrabne? A może z zaburzeniami SI? - zachowania dzieci wynikające z zaburzeń SI

  3. Jak czytać i stosować w praktyce zalecenia terapeutów integracji sensorycznej?

 

Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej

w przedszkolu i/lub szkole cz.2

To szkolenie ma na celu rozszerzenie wiedzy uczestników części pierwszej o elementy praktyczne stosowane  w codziennej pracy z wykorzystaniem elementów SI. 

Prowadząca, bazując na  dostępnym sprzęcie (jeśli placówka posiada salę SI, to korzysta się z jej wyposażenia, jesli nie, to wykorzystywane są sprzęty, które większość placówek posiada w swoich zasobach) , podaje przykłady ćwiczeń wspierających integrację sensoryczną danych obszarów. Uczestnicy poznają podstawowe zasady stosowne przy doborze ćwiczeń i otrzymują szereg podpowiedzi, jak zorganizować zajęcia z wykorzystaniem elementów integracji sensorycznej dla grupy.​


W kursie mogą wziąć wyłącznie osoby/rady pedagogiczne, które uczestniczyły wcześniej w szkoleniu teoretycznym z zakresu Integracji Sensorycznej.

Adresaci: Rady Pedagogiczne przedszkoli i szkół, pedagodzy, psychologowie,  nauczyciele wychowania przedszkolnego i szkół podstawowych

Prowadząca: mgr Izabela Krzemińska-Woźniak

Liczba godzin: 4 h ( 5 jednostek lekcyjnych)

Liczba miejsc: max. 20 osób

Zapewniamy przydatne materiały szkoleniowe!!!

Szkolenie nie uprawnia do prowadzenia terapii integracji sensorycznej, natomiast pozwala na prowadzenie zajęć z elementami SI.

Informacje o terminach i zapisy na najbliższe szkolenia.

Jeśli w naszym kalendarzu szkoleń nie ma interesującej Państwa daty, proszę zgłosić chęć udziału w szkoleniu,
zapisując się na listę oczekujących.

W przypadku małych placówek lub kilku osób chętnych z danej placówki, możliwe jest zorganizowanie szkolenia otwartego dla osób z zewnątrz z korzystną ceną dla własnych nauczycieli.
 

Placówki zainteresowane ofertą prosimy o wypełnienie
formularza wyceny szkolenia.