
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
w przedszkolu i/lub szkole cz.1
Zaburzenie integracji sensorycznej to problem, z którym boryka się co raz więcej dzieci.
To zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej, ale nadal zbyt mało. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie dzieci, które nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak bardzo potrzebują stymulacji zupełnie obojętnej ich rówieśnikom. Jak zauważyć te trudności, jak je nazwać i gdzie szukać pomocy?
Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć na organizowanym przez nas szkoleniu.
Adresaci: Rady Pedagogiczne przedszkoli i szkół, pedagodzy, psychologowie, nauczyciele wychowania przedszkolnego i szkół podstawowych
Prowadząca: mgr Izabela Krzemińska-Woźniak
Liczba godzin: 4 h ( 5 jednostek lekcyjnych)
Liczba miejsc: max. 20 osób
Cel: zdobycie elementarnej wiedzy na temat integracji sensorycznej i jej zaburzeń.
Plan szkolenia:
-
Integracja sensoryczna - główne założenia.
-
„Niegrzeczne? Niezgrabne? A może z zaburzeniami SI? - zachowania dzieci wynikające z zaburzeń SI
-
Jak czytać i stosować w praktyce zalecenia terapeutów integracji sensorycznej?
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
w przedszkolu i/lub szkole cz.2
To szkolenie ma na celu rozszerzenie wiedzy uczestników części pierwszej o elementy praktyczne stosowane w codziennej pracy z wykorzystaniem elementów SI.
Prowadząca, bazując na dostępnym sprzęcie (jeśli placówka posiada salę SI, to korzysta się z jej wyposażenia, jesli nie, to wykorzystywane są sprzęty, które większość placówek posiada w swoich zasobach) , podaje przykłady ćwiczeń wspierających integrację sensoryczną danych obszarów. Uczestnicy poznają podstawowe zasady stosowne przy doborze ćwiczeń i otrzymują szereg podpowiedzi, jak zorganizować zajęcia z wykorzystaniem elementów integracji sensorycznej dla grupy.
W kursie mogą wziąć wyłącznie osoby/rady pedagogiczne, które uczestniczyły wcześniej w szkoleniu teoretycznym z zakresu Integracji Sensorycznej.
Adresaci: Rady Pedagogiczne przedszkoli i szkół, pedagodzy, psychologowie, nauczyciele wychowania przedszkolnego i szkół podstawowych
Prowadząca: mgr Izabela Krzemińska-Woźniak
Liczba godzin: 4 h ( 5 jednostek lekcyjnych)
Liczba miejsc: max. 20 osób
Zapewniamy przydatne materiały szkoleniowe!!!
Szkolenie nie uprawnia do prowadzenia terapii integracji sensorycznej, natomiast pozwala na prowadzenie zajęć z elementami SI.
Informacje o terminach i zapisy na najbliższe szkolenia.
Jeśli w naszym kalendarzu szkoleń nie ma interesującej Państwa daty, proszę zgłosić chęć udziału w szkoleniu,
zapisując się na listę oczekujących.
W przypadku małych placówek lub kilku osób chętnych z danej placówki, możliwe jest zorganizowanie szkolenia otwartego dla osób z zewnątrz z korzystną ceną dla własnych nauczycieli.
Placówki zainteresowane ofertą prosimy o wypełnienie
formularza wyceny szkolenia.