Dobre relacje miÄ™dzy nauczycielem a rodzicem dziecka to kluczowa kwestia, jeÅ›li chcemy wspólnie dążyć do jak najlepszego funkcjonowania dziecka w codziennoÅ›ci przedszkolnej i nie tylko. Rodzice i nauczyciele powinni być partnerami skupionymi wokóÅ‚ wspólnego celu, ale jak to osiÄ…gnąć? Na to pytanie próbujemy odpowiedzieć na naszym szkoleniu. Ma ono charakter wykÅ‚adu z panelem dyskusyjnym i elementami warsztatowymi.
​
Szkolenie skÅ‚ada siÄ™ z 3 elementów. Pierwszym z nich jest wprowadzajÄ…ca w temat część teoretyczna, której zasadnicze punkty, to :
​
-
Jak wygląda proces budowania pozytywnej relacji z rodzicami, w codziennym życiu?
-
Zapoznanie z zasadami skutecznej relacji z rodzicami.
-
Wyznaczanie granic.
-
Kiedy wezwać rodziców na rozmowÄ™?
-
Jak skutecznie prowadzić rozmowę i osiągnąć zamierzony cel?
-
Kiedy mówić, a kiedy sÅ‚uchać?
-
Czego należy się wystrzegać?
-
Sytuacje trudne, czyli walka z przekonaniami.
-
Prowadzenie zebrań.
-
Jak zachować autorytet nauczyciela i mieć dobre relacje z rodzicami?
​
Kolejno mamy panel dyskusyjny. Tu prócz poruszenia podstawowych zagadnieÅ„ z zakresu budowania relacji z rodzicami, prowadzÄ…ca stara siÄ™ odpowiedzieć na konkretne pytania i przedstawione problemy, które można opisać w polu "uwagi" w formularzu zgÅ‚oszeniowym lub zgÅ‚osić w trakcie usatalania szkolenia dla Rady Pedagogicznej.
​
Trzecim elementem sÄ… ćwiczenia praktyczne z zakresu prowadzenia rozmów z rodzicami.
​
Adresaci: rady pedagogiczne przedszkoli, nauczyciele przedszkola
czas trwania: 4 godziny dydaktyczne
Opracowanie tematu i prowadzenie: mgr Monika Krupa